W tej branży liczy się zarówno kreatywność, jak również umiejętność sprawnego posługiwania się narzędziami niezbędnymi do prowadzenia skutecznych kampanii promocyjnych. Specjalista ds. marketingu i reklamy to więc w dużym uproszczeniu osoba, która planuje i realizuje, czyli opracowuje, wdraża, koordynuje, kontroluje i nadzoruje wszystkie działania marketingowe w przedsiębiorstwach bądź też prowadzi je dla klientów agencji reklamowej, w której została zatrudniona. Taki pracownik kreuje wizerunek firmy i jej produktów poprzez opracowywanie i prowadzenie różnego typu kampanii medialnych – od klasycznych formatów po działania promocyjne online. Wszystko zależeć będzie od branży, w której działa dana firma, jej grupy docelowej, a także struktury firmy funkcjonującej u konkretnego pracodawcy.
Jaką wiedzę i umiejętności zdobędziesz na rocznym kursie na specjalistę ds. marketingu i reklamy?
Wykwalifikowany specjalista ds. marketingu i reklamy potrafi zarówno w pełni samodzielnie, jak i w zespole przygotowywać strategię promocyjną, a także opracowywać niezbędne do jej realizacji materiały. Poza tym nie ma trudności z przygotowywaniem, wdrażaniem, a także dalszą koordynacją przebiegu różnego typu akcji promocyjnych wspierając sprzedaż przy współpracy z agencjami zewnętrznymi czy domami mediowymi. W ramach opracowanego przez naszych specjalistów kursu staramy się przekazać uczęszczającym na zajęcia słuchaczom niezbędną wiedzę oraz zaprezentować narzędzia, które pozwolą im realizować wszystkie te obowiązki. Uczymy więc rozumienia oraz samodzielnego przeprowadzania badań i analiz umożliwiających opracowywanie strategii promocyjnych, a w kolejnych etapach ich ulepszanie czy dokonywanie oceny osiągniętych z jej pomocą wyników. Wskazujemy możliwości w zakresie zarządzania produktem, ceną i promocją, a także szczegółowo omawiamy poszczególne kanały promocji w tradycyjnych mediach oraz w Internecie.
Nie ulega ponadto wątpliwości, że osoba chcąca pracować na takim stanowisku powinna cechować się kreatywnością, analitycznym myśleniem oraz wysoką komunikatywnością, co również staramy się rozwijać u naszych słuchaczy w trakcie jednorocznego kursu.
Gdzie szukać zatrudnienia na stanowisku specjalisty ds. marketingu i reklamy po rocznym kursie w szkole Pascal?
Kurs ten to propozycja przede wszystkim dla tych osób, które w swojej karierze zawodowej planują pracę w działach marketingu lub reklamy i sprzedaży w różnej wielkości firmach czy instytucjach. Bez względu na branżę i profil działalności. Poza tym pozyskane w jego trakcie umiejętności pozwalają absolwentom szkół Pascal szukać zatrudnienia także w agencjach reklamowych, interaktywnych oraz innych oferujących wsparcie w zakresie marketingu dla firm chcących promować się online bądź offline.
Perspektywy pracy
Agencje reklamowe
Media
Firmy usługowe
Firmy wielobranżowe
Zakres tematyczny kursu
Badania i analizy marketingowe
Strategia marketingowa
Plan marketingowy (cele, strategie, wdrażanie)
Marketing mix (dystrybucja, informacje marketingowe)
Zarządzanie produktem, ceną i promocją
Promocja i reklama produktu
Budowanie wizerunku i tożsamości firmy
Działania marketingowe w Internecie
Efektywność działań marketingowych
Kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych
Zakres tematyczny kursu