Technik BHP
Zostań specjalistą od bezpieczeństwa

Technik BHP to osoba, która poprzez prowadzenie szkoleń przygotowuje pracowników do bezpiecznego wykonywania swojej pracy, prowadzi rejestr wypadków w zakładzie pracy, ustala ich przyczyny i przedstawia swoim przełożonym analizy i propozycje zmian mających na celu zminimalizowanie zagrożenia. Technik BHP nadzoruje przestrzeganie przez pracowników zasad BHP, a także sprawdza, czy stan danego obiektu jest zgodny z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. To odpowiedzialna praca, która wymaga zaangażowania i znajomości obowiązujących przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Technik BHP powinien umieć samodzielnie organizować swoją pracę, być spostrzegawczy i komunikatywny. Umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi oraz łatwość prowadzenia szkoleń to cechy, które są pożądane na tym stanowisku. Absolwenci kierunku są poszukiwani na rynku pracy. Znajdą zatrudnienie w zakładach pracy i przedsiębiorstwach jako inspektor ds. BHP, w Państwowej Inspekcji Pracy oraz firmach zajmujących się organizacją szkoleń.
- Przedsiębiorstwa i zakłady pracy prowadzące dział BHP
- Instytucje, organizacje prowadzące dział BHP
- Firmy organizujące szkolenia z zakresu BHP
- Ocena ryzyka zawodowego
- Ustalanie przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych
- Zarządzanie systemami bezpieczeństwa i higieny pracy
- Podstawy przedsiębiorczości
- Podstawy prawa pracy
- Ergonomia w procesie pracy
- Zagrożenia w środowisku pracy
- Techniczne bezpieczeństwo pracy
- Język obcy zawodowy w bezpieczeństwie i higienie pracy
- Prowadzenie szkoleń z zakresu BHP
- Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków w miejscu pracy
- Znajomość zagrożeń wynikających z nieprzestrzegania zasad BHP
- Znajdowanie rozwiązań mających na celu zminimalizowanie ryzyka zawodowego w miejscu pracy
- Prawidłowe ocenianie stopnia ryzyka i zagrożenia powodowanego przez czynniki fizyczne, biologiczne i chemiczne w miejscu pracy
- Umiejętność rozwiązywania bieżących problemów związanych z bezpieczeństwem w miejscu pracy
- Przygotowywanie analiz i raportów
- Zdolność przewidywania konsekwencji decyzji podejmowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa
- Znajomość podstawowych pojęć z zakresu ergonomii