
Zawodowa pomoc
Absolwenci naszej szkoły na kierunku technik administracji mają możliwość podjęcia pracy między innymi w państwowych oraz samorządowych jednostkach. Zatrudnienie mogą znaleźć więc zarówno w urzędach miejskich czy też w wojewódzkich, jak również w takich instytucjach jak ZUS lub Państwowa Inspekcja Pracy. Osoby, które uzyskały ten tytuł, mogą ubiegać się również o stanowisko w sądach, bankach, a także w działach księgowo-kadrowych w państwowych instytucjach oraz w prywatnych przedsiębiorstwach.

Dla kogo jest ten kierunek?
Zajęcia na kierunku technik administracji są prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę i koncentrują się na poznawaniu i interpretacji przepisów prawa oraz rozwijaniu umiejętności miękkich takich jak:
- prowadzenie rozmów,
- rozwiązywanie konfliktów,
- radzenie sobie w stresujących sytuacjach.
Dodatkowym atutem osób zainteresowanych pracą w tym zawodzie będzie zdolność koncentracji, dobra pamięć, łatwość w nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich, a także dobra organizacja stanowiska pracy.
Co otrzymasz?
Perspektywy zatrudnienia
Urzędy administracji państwowej (urzędy wojewódzkie, starostwa, ZUS, PIP, PIH itd.)
Banki, firmy ubezpieczeniowe, sądy
Działy kadr, księgowe i finansowe firm i instytucji
Przedmioty
Podstawy administracji i prac biurowych
Sporządzanie dokumentów dotyczących spraw administracyjnych
Przygotowywanie i prowadzenie postępowania administracyjnego
Sporządzanie analiz i sprawozdań
Język obcy zawodowy
Przedmioty
Wiedza i umiejętności
Prowadzenie postępowania administracyjnego, sporządzanie umów cywilnoprawnych, przechowywanie dokumentów według przepisów
Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji niezbędnych w procesach administracyjnych
Wykorzystywanie urządzeń techniki, programów komputerowych i internetu w celu usprawnienia pracy biurowej
Prawidłowe stosowanie zasad komunikacji interpersonalnej w rozmowie z interesantem
Rozwiązywanie problemów interesantów w zgodzie z obowiązującym prawem
Znajomość podstawowych pojęć z zakresu ekonomii, socjologii i psychologii społecznej, prawa pracy i prawa cywilnego i umiejętność wykorzystania ich w praktyce
Znajomość słownictwa z zakresu administracji w języku angielskim
Przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie dokumentów zgodnie z zasadami obowiązującymi w danej instytucji
Kompletowanie i wykorzystywanie informacji przydatnych w procesach decyzyjnych
Określanie zasad i nadzorowanie usług wykonywanych przez zewnętrzne organizacje i firmy
Znajomość i wykorzystanie w praktyce metod analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej
Znajomość zasad postępowania i procesów prowadzących do wydania decyzji administracyjnej
Publiczna godna reprezentacja stanowiska urzędu
Umiejętność pracy w zespole i zdolność do samodzielnej organizacji pracy
