Zarezerwuj miejsce ON-LINE

[:pl]Jak przetrwać powrót do szkoły? Porady dla uczniów[:]

[:pl]Wraz z końcem maja polscy uczniowie znów zasiedli w ławkach. Do nauki w trybie stacjonarnym wrócili wtedy także licealiści oraz uczniowie pozostałych szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego. Po długim okresie nauki zdalnej bez wątpienia dla nikogo nie było to łatwe.

Choć obecnie trwają już wakacje i teoretycznie można odetchnąć, wiele osób już teraz zastanawia się, czy we wrześniu rzeczywiście znów wszystkich czeka powrót do szkół i jak sprawić, by nie był on tak dotkliwy jak w maju.

Największe obawy przed powrotem do szkół

Przede wszystkim większość z nas boi się zarówno o swoje zdrowie, jak i o zdrowie bliskich osób, szczególnie ze względu na indyjską mutację koronawirusa – wariant Delta. Dodatkowy stres powodować może również brak decyzji MEiN odnośnie trybu, w którym od września miałyby odbywać się zajęcia.

3 porady ułatwiające powrót do szkoły

Zakładając jednak, że we wrześniu będziemy mogli wrócić do nauki w trybie stacjonarnym lub przynajmniej hybrydowym, warto już teraz podjąć pewne kroki, by sobie ten powrót ułatwić.

1. Ustaw budzik kilka dni wcześniej

Rutyna i nawyki to potęga, dlatego też odpowiednio wczesne przyzwyczajenie się do konieczności wstawania na określoną godzinę pozwoli nam uniknąć nadmiernego zmęczenia w pierwszych dniach nauki. Jest to tak samo istotne, gdy uczymy się w trybie dziennym, jak również zaocznym, ponieważ w weekendy po całym tygodniu pracy może być nam jeszcze ciężej wstać o wczesnej godzinie.

2. Pamiętaj o odpoczynku

W pierwszych tygodniach nauki nie powinniśmy brać na siebie zbyt wielu obowiązków. Dajmy sobie czas na odpoczynek i zregenerowanie po zajęciach. Warto zaplanować więc na wieczór spacer czy spotkanie z przyjaciółmi.

3. Pełnowartościowe posiłki

Aby zadbać o koncentrację na zajęciach, musimy dobrze się odżywiać. Po powrocie do szkoły powinniśmy więc przypilnować jedzenia pożywnych śniadań, a także zabierania ze sobą zdrowego lunchu oraz przekąsek. Szczególnie, że posiłki zabrane z domu to bezpieczniejsza opcja w kontekście pandemii.